من مكتوب

April 22, 2008

الا اي پير فرزانه ، مكن منعم ز پيمانه

Filed under: همين جوري ها — saeedlog @ 1:11 am

داشتم وبلاگ زهرا رو مي خوندم . مخصوصا بخش وبلاگستان بي دين و ايمانش رو . نمي دونم منظور زهرا از اين حرفا چي بود . من نوشته هاي خاصي كه منظور نظر مهندس زهرا بود رو نخوندم ولي به هر حال اون برخورد فوق العاده شديد زهرا رو هم نپسنديدم .
ماها مردمي هستيم كه وسط يه تغيير بزرگ قرار گرفتيم . بخشي مون متعلق به زمانيه كه همه چيز خوب و معصومانه و سنتي بود و بخشي مون متعلق به زمانه اي مدرن و بي سر و سامان . خيلي از چيزهايي كه ما به عنوان نرم هاي اجتماعي زمان خودمون قبولشون كرديم رو بچه هاي الان اصلا قبول ندارن و نمي تونن باهاش كنار بيان . من هم متعلق به همون زماني هستم كه زهرا هم در همون دوره زندگي كرده و دقيقا درك ميكنم كه منظورش چيه ولي خوب اون چيزي كه درك نميكنم اينه كه چرا خود زهرا نمي تونه اين تغييرات رو درك كنه .
من نظرم اينه كه وقتي آدم مواجه مي شه با اين تغييرات از دست در آمده بهترين كار اينه كه سنسورهاش رو تيز كنه ببينه دليل اش چيه ؟ چرا ما داريم به اين سمت مي ريم ؟ و اساسا صحبت كردن در مورد اين كه آيا اين تغييرات خوبه يا بده در زماني كه پاسخ اش نمي تونه تاثيري در صورت مسئله داشته باشه محلي از اعراب نداره .
تا به حال به اين فكر كردين كه شايد اينا هم ريشه هاي اقتصادي داشته باشن . مثلا كشوري مثل عربستان كه در معرض هجمه فرهنگي غرب هم هست . از ما هم بيشتر . چرا اونجوري يه ولي ما اينجوري ؟ نگين چجوري . خودتون هم مي دونيد منظورم چيه . خودتون هر روز و هر لحظه تو شهر شاهدشون بودين و شايد هم در متن يه سري از داستان ها هم باشيد .
اساسا من معتقدم كه هيچ تغييري در عالم نيست كه محرك اش اقتصادي نباشه . دلم ميخواست در مورد ريشه هاي اقتصادي اين گونه فسادهاي اخلاقي بگم ولي فعلا اصلا دوست ندارم وارد اين گونه مقوله ها و فرضيه بافي ها بشم .
پيام من به زهرا :  بالام جان ، زياد سخت نگير  : دي ( اين رو از خودت ياد گرفتم )

1 Comment »

  1. وبلاگتون رو که دیدم تعجب کردم که پرشین مانی است. ما میخواستیم یک سایت با همین عنوان راه اندازی کنیم که موضوعش محتوای مرتبط با پول بود.

    Comment by مهدی بوترابی — August 6, 2008 @ 12:20 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

