من مكتوب

April 23, 2008

دانشگاه فردوسي ما رو تبديل به اشباح كرد ….

Filed under: دردهاي اجتماعي — saeedlog @ 1:38 pm

اين يه درده كه آدم از دانشگاهش راضي نباشه . من اگه دوران دبيرستان مي دونستم كه قراره دانشگاه فردوسي قبول بشم اصلا درس نمي خوندم و مي رفتم پي كار آزاد .
من يكي از شاگرداي يه دبيرستان نمونه توي يه شهرستان كوچك بودم و خوب مثل اكثر دانشجوهاي مهندسي برق شاگرد اول اون كلاس هم بودم . البته با يه فاصله نجومي و خوب خيلي هم عاشق علم بودم . ديوونه فيزيك و شيمي . از رياضي هم بدم نمي اومد. احساس مي كردم رياضي تو خونمه . هنوز هم چنين احساسي دارم .
اما خوب از بد روزگار . كنكور رو گند زدم . اونقدر گند زدم كه اصلا نمي خوام يادآوري اش كنم (1000 منطقه دو)و خوب اشتباه دوم رو موقع انتخاب رشته كردم و زدم مهندسي برق امير كبير واحد تفرش .

بايد اعتراف كنم كه ترم اول دانشگاه تو تفرش يكي از قشنگ ترين دوران زندگي ام بود . همش تو سالن مطالعه بودم و صبح و شب داشتم درس ميخوندم . اونجا همه اين جوري بودن . توي دانشگاه بحث هاي سياسي مي كردم . اين عادت همه بچه هاي پلي تكنيكي . واسه برد آزاد دانشگاه مطلب مي نوشتم . شعرهام رو هم اونجا مي ذاشتم . عاشق فضاي علمي و سياسي اونجا شده بودم . حتي عاشق هم شدم و كلي نامه عاشقانه براي معشوقم نوشتم . بگذريم كه آب تو هاون كوبيدن بود و …. ( كلي به خاطر همين عاشق شدن مضحكه خاص و عام شدم . نامه هام دست به دست بين بچه ها گشته بود . بيذار شدم از هر چي عاشق شدنه و الان يكي از دشمن هاي پر و پا قرص عاشقي هستم ) . خلاصه اون مزه ترش و شيرين دانشگاه پلي تكنيك يه ترم بيشتر طول نكشيد و خودم رفتم با دست هاي خودم يه چاه گنده براي خودم كندم و اون انتقالي دائم به دانشگاه فردوسي بود .

دانشگاه فردوسي . دشمن بزرگ علم و فرهنگ
خيلي ها رو ديدم . خيلي ها رو . كه عاشق قبول شدن تو دانشگاه فردوسي هستن ولي من خودم تمام بي نظمي ها و ضد حال هاي زندگي ام رو مديون اين دانشگاه هستم .

دانشگاه فردوسي . دليل بدترين نمره هاي من .
اينجا تعداد خيلي كمي هستن كه معدل شون بالاي هفده است و بقيه شاگرد خوبا معدلاشون شونزده و پونزده است . يه عالمه استاد بي سواد داره كه حتي بلد نيستن درس بدن و جالب تر اينكه با امتحان هاي غير استاندارد و نمره دادن هاي افتضاح شون مي خوان جبران كنن. شايد بگين كه تو دانشجوي ضعيفي هستي و ميخواي كم كاري خودت رو با نسبت دادن اين چيزا به استادا جبران كني ولي بخدا اين طور نيست . من تو پلي تكنيك معدل ترم اولم كه بدترين و سخت ترين ترمه بالاي هفده شد ولي اينجا درس هاي ساده رو هم نمي شد نمره خوب گرفت .
يكي از دوستاي مكانيكي ام كه شاگرد اول شون هم بود اينجا (يعني فردوسي) معدلش شانزده بود . مهماني گرفت شريف و رفت اونجا شد معدلش نوزده . واسه همين هم بهش انتقالي دائم دادن .

دانشگاه فردوسي . زشت ترين دختراي عالم .
شايد خيلي ها مخالف اين نظر باشن . ولي خوب من شديدا بهش اعتقاد دارم كه مشهد زشت ترين دختراي كشور رو داره و بدتر از اون دانشگاه فردوسي زشت ترين و بد اخلاق ترين و آنرمال ترين هاشون رو گلچين مي كنه .

دانشگاه فردوسي . نداشتن انجمن اسلامي در دانشكده مهندسي كه معمولا سياسي ترين دانشجوها همين مهندسي ها هستن تو كشور .
اين يكي ديگه نياز به توضيح نداره و خودتون مي فهمين كه چقدر مضحكه . جالب اينجاست كه ما يه دفتر بسيج بزرگ داريم . يه دفتر نهاد داريم . يه دفتر شاهد بزرگ داريم و …. ولي دريغ از يه انجمن اسلامي يا يه انجمن فرهنگي ديگه .

دانشگاه فردوسي . بدترين خوابگاه هاي عالم .
در حالي كه معمولا تو همه دانشگاه ها . بچه هاي پزشكي و مهندسي كه ممتازن خوابگاه هاي جداگانه دارن . ماها رو مثل گوسفند قاطي هم كرده بودن و مثلا من و دوستم كه مهندسي برق ميخونديم . اتاق كناريمون بچه هاي تربيت بدني بودن يا اونورش ادبيات و رشته هاي انساني و اين ور مهندسي كشاورزي و … . خلاصه شب هاي امتحان كه داشتيم مثل …. درس ميخونديم . بچه هاي تربيت بدني با هم كشتي مي گرفتن و بچه هاي كشاورزي كه رشته شون خيلي گلابيه . اهنگ گذاشته بودن و مي رقصيدن .

دانشگاه فردوسي . كمترين فعاليت علمي .
شما به هيچ وقت نمي تونيد تو دانشكده مهندسي يه دانشجوي كارشناسي رو ببينيد كه به غير از مثل …. درس خوندن براي پاس كردن درس ها ،كار علمي ديگه اي انجام بده . اگه بري پيش استادا و ازشون پروژه بخواي دماغشون رو بالا مي اندازن و مي گن كه ما با دانشجوهاي كارشناسي كار نمي كنيم . اگه ميخواي من پروژه رو به بچه هاي كارشناسي ارشد ميدم اگه خواستي باهاش كار كن و تازه وقتي قبول ميكني اصلا مي بيني كه خود دانشجوي كارشناسي ارشد بدتر از استاده و اصلا مشورت با تو رو وقت تلف كردن مي دونه .
فعاليت علمي تو دانشگاه فردوسي منحصر به بچه هاي تحصيلات تكميلي يه و بچه هاي كارشناسي اشباحي هستند كه توسط اساتيد ديده نمي شن .

دانشگاه فردوسي . بهترين ترياهاي تمام كشور .
يكي از جاهايي كه فوق العاده جذابه براي بچه هاي دانشكده مهندسي . ترياي اونه كه توي كشور تكه و قيمت هاش هم تقريبا نصف قيمت بازاره و معمولا پاتوق بچه هاست . هيچ وقت بچه ها رو نمي بيني كه توي كتابخانه و يا سالن مطالعه قرار بذارن تا وقتي ترياي زيباي مهندسي وجود داره كه توش از هر نوع ماده اي استعمال مي شه .

دانشگاه فردوسي . گرفتن اعتماد به نفس .
دانشگاه فردوسي . كميته انضباطي فوق فعال . Hyperactive
دانشگاه فردوسي . روح هاي مرده .
…………………….

خلاصه اش اين كه ما ايني نبوديم كه الانيم . بچه هاي خيلي شادي بود
م . عاشق كسب عل
م بوديم . ديوونه دانستن . ديوونه حس قشنگ مفيد بودن ولي الان …..
فكر نكنيد كه اين فقط منم كه از وضع موجود ناراضي ام پاي درد دل هاي هر دانشجوي مهندسي دانشگاه فردوسي بشينيد همين چيزا رو مي شنويد .

6 Comments »

  1. اول….. چه جالب… برادر منم داره تو تفرش برق می خونه…. خیلی دانشگاه قشنگیه…. تفرش واقعا شهر جالبیه!!!! منم شما رو لینک کردم به اسم آقای ریال!! در ضمن من قصدم افزایش خواننده نیست وگرنه این کار خیلی راه داره….من تا بعد از ظهر حتما آپ می کنم ، خوشحال می شم بیای!!!

    Comment by مرجان — August 6, 2008 @ 12:20 am

  2. خیلی قشنگ می نویسی.
    خیلی ازدانشگاهها همینه .البته استادامون بهترن.
    به بلاگم یه سربزن .نظر یادت نره.

    Comment by نیوشا — August 6, 2008 @ 12:20 am

  3. سلام
    دوست عزیز ممنون از اظهار لطف شما مطالب شما هم بسیار خواندی است سر فرصت به شما سرخواهم زد .

    Comment by نیلوفر — August 6, 2008 @ 12:20 am

  4. movazebe webam bash….


    man raftam

    Comment by lashkhor — August 6, 2008 @ 12:20 am

  5. من خوابگاه های دانشگاه فردوسیو ندیدم ولی فکر نکنم از دانشگاه تبریز بدتر باشه
    4نفر تو یه اطاق 9 متری فاجعه است

    Comment by بهار — August 6, 2008 @ 12:20 am

  6. shoma 4 nafar toye otaghe 9 metri boodin ma 8 nafar tu ye otaghe 12 metri boodim

    Comment by sara — August 6, 2008 @ 12:20 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

