من مكتوب

April 29, 2008

صف ، انتظار و ايستادگي

Filed under: دردهاي اجتماعي — saeedlog @ 11:03 am

كشور ايران كشور صف هاي طويل و وقت هاي تلف شده است .
تا به حال شده بريد جايي و كارتون بدون گذر از صف هاي طولاني رفع و رجوع بشه ؟
تا به حال شده بريد دنبال يه كار اداري و شبش اعصابتون خرد نباشه و فكر نكنيد كه اينجا آخر دنياست ؟
تا به حال شده با افكار مثبت از خونه بريد بيرون و با همون افكار مثبت به خانه برگرديد ؟
…………………
اگه شده بايد به عرضتون برسونم كه شما توفيق اين رو داشتيد كه توي يك خانواده بورژوا و مرفه متولد بشيد ولي بخش اعظم جامعه ايراني از اين سعادت عظمي محروم بوده اند و هستند و به لطف دولت بنيادگراي احمدي نژاد و دوستان خواهند بود .

تجربه تلخ زيستن در جهان سوم . جهان سوم مانند گدايي است كه هيچ فعاليت اقتصادي اي نميكند و فقط دل خوش به عنايت عابران است .
درآمد نفتي هشت سال دولت آقاي خاتمي در حدود 180 ميليارد دلار بود ولي درآمد نفتي سه سال دولت احمدي نژاد در حدود 190 ميليارد دلار بوده تا حالا . اما شما بياييد و مردم نسبتا شاد و سرزنده دولت خاتمي رو مقايسه كنيد با مردم افسرده و نااميد دولت احمدي نژاد .
مي گويند كه دولت آمريكا زمان هايي كه در داخل به بن بست مي خوره سريع يه سري قائله بين المملي ايجاد مي كنه و خودش رو درگير اون مسائل مي كنه تا مقداري از بار سرزنش ها و فشارهاي داخلي بر خودش رو بكاهه و الان داستان آقاي احمدي نژاد هم به مصابه همين دولتمردان آمريكايي است . كاش اين ثروت بادآورده نفتي به دست آقاي معين مي افتاد و يا آقاي هاشمي رفسنجاني ( عليرغم اين حقيقت كه من از هر دوشون بدم مي ياد ). مطمئنم مردم بيچاره ايران كمرشون كمتر زير بار گراني و فقر خم مي شد .

قصدم سياه نمايي نيست ولي اين ها همه واقعيت هاي جامعه ايراني است . اين ها همه واقعيات جهان سومه .

يادم نره كه هيچ وقت به آدمهاي اشتباهي راي ندم هر چقدر هم كه خوب باشن . سياست هاي اشتباه دولت احمدي نژاد باعث پخش غير عادلانه منابع مالي دولت و پول نفت در سطح جامعه شده كه قاعدتا فشارش رو بخش ضعيف جامعه احساس ميكنن.

من اصلا قصد نداشتم توي اين وبلاگ درد هاي اجتماعي ام رو مطرح كنم . ولي يه زمان هايي مي رسه كه نمي شه ساكت شد و بايد دردت رو فرياد كني .

2 Comments »

  1. سلام ممنون که به وبم اومدی
    من که نمی دونم شما اسمتون چی
    به هر حال من شما رو لینک کردم به اسم خوم نمی دونم قراره اینجا چی بنویسم دقت کن
    من شما رو لینک کردم شما هستید که منو لینک نکردید تبادل لینک باید دو طرفه باشه ولی شما !!!

    Comment by روح الله — August 6, 2008 @ 12:20 am

  2. سلام خوندم مطلبت رو هم… واقعیت رو گفتن سیاه نمایی نیست قبدونیم بهتر از اینه که ندونیم. فحش دادن مردونه نیست اصلن جنسیت نداره اما آقایون به تبع نوع تربیتشون و البته خصوصیتهاشون مثل تهاجمی بودن و راحن حرف زدن فحش دادن رو هم بی ادبی نمی دونن. من هم نگفتم اونا بی ادبن یا چیز دیگه حرف من اینه آدم اگه فحش بشنوه ناراحت بشه خیلی مسخره است…

    Comment by سحر — August 6, 2008 @ 12:20 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

