من مكتوب

May 20, 2008

بايدها و نبايد ها

Filed under: اظهار نظرها — saeedlog @ 6:28 pm

مثل خيلي چيزهاي ديگه توي اين عالم تب و تاب امروز هم سپري شد ، امروز روز اعلام نتايج اوليه كنكور كارشناسي ارشد سال 87 بود . امروز خيلي ها نمي تونستن جلوي خنده شون رو بگيرن و خيلي ها هم توانايي مقابله با بغض درحال تركيدن خودشون رو نداشتن و من شاهد يكي از اين بغض هاي تركيده بودم
با اين كه خودم ازچهره هاي موفق بودم و كلي خوشحال بودم و احساس مي كردم كه به حق ام رسيدم ولي باز هم سئوالاتي برام پيش اومد كه باز هم مثل هميشه من رو مغموم و دل خسته كرد ، مثلا دوستاني كه به استعداد و تلاش شون ايمان داشتم و مي دونستم كه براي رسيدن به هدف خودشون چقدر تلاش كردن و حالا مي ديدم كه دست بي رحم زمانه چطور ساده و مسلم ، يك سال  از زندگي و عمرشون رو سوزوند . نيما ، احسان ، مجيد ، احمد ، عارف و خيلي هاي ديگه نمونه كساني بودند كه من خودم شاهد تلاش هاي فراوانشون ، حتي در آستانه كنكور بودم و به استعداد و توانايي هاي تك تك شون ايمان دارم .
اما از آن سوي طيف كساني كه اصلا شايسته چيزي كه به دست آوردند نبودند ، فراوان بودند. كساني كه بيشتر از آنچه حق شان بود دريافت كرده بودند .
نميخوام گلايه كنم از اين افراد ، اين افراد نقشي در داستان كلي ندارند ، وقتي آدم هاي مستعد در معرض يه سيستم تصادفي و بي منطق مثل كنكور قرار ميگيرند ، نتيجه همين خواهد شد ، ولي سئوال من اينه كه چرا فرزندان شايسته اين مرز و بوم را توسط يه منطق كور طبقه بندي ميكنند ؟؟ آيا اين به معناي ناديده گرفتن خيلي از استعدادها و به عبارتي خشكانيدن بسياري از آنها نخواهد بود ؟؟؟
وقتي امروز صبح با اشك هاي احسان مواجه شدم ، واقعا منقلب شدم ، چرا كسي كه من معتقدم كه چندين برابر من استعداد داره و داراي توانايي هاي ذهني بيشتري نسبت به منه ، حالا بايد اينگونه لاي چرخ هاي اين ماشين بي منطق و كور له بشه ؟؟؟

به هر حال اميدوارم روزي اين كنكور لعنتي ، پاش رو از روي گلوي شايسته ترين فرزندان اين آب و خاك برداره ، و مثل بقيه سيستم هاي آموزشي دنيا ، افراد بتوانند حق خودشون رو توسط زحمت هاي منطقي خودشون ايفا كنند .

20 Comments »

  1. منظورت چیه؟؟؟

    Comment by بانوی کوچیک — August 6, 2008 @ 12:19 am

  2. سلام هم رشته ای …
    ممنون از آمدنت
    تبریک بابت رتبه
    موفق باشی

    Comment by معین — August 6, 2008 @ 12:19 am

  3. من همان غريب عاشقم سينه چاك و ساكت و صبوربي تكلف و رها در خراب دشتهاي دور
    در پي تو ميدوم يك سبد ستاره چيده ام براي تو يك سبد ترانه كوزه اي پر آب دسته اي گل از نگاه آفتاب
    خوشحال میشم به ما هم سر بزنی
    تبری ک میگم برای ما هم دعا کن

    Comment by غریب عاشق — August 6, 2008 @ 12:19 am


  4. چه حرفا

    Comment by پریا — August 6, 2008 @ 12:19 am

  5. شریف قبول شدی؟

    Comment by پیمان — August 6, 2008 @ 12:19 am

  6. مثلا چون شریفی شدی فکر میکنی میتونی هر چرت و پرتی وتوهینی نسبت به دیگر ان بکنی بی جنبه

    Comment by shar00 — August 6, 2008 @ 12:19 am

  7. سلام بانو گرامی!
    موفقیتت رو بهت تبریک میگم.
    ممنون که با دید روشنت بهم اعتماد به نفس میدی.
    متشکرم از حضور گرمت.
    به امید دیدار دوباره شما گرامی

    Comment by هم.ج.گ — August 6, 2008 @ 12:19 am

  8. البته خوب جواب نگرفتم…اما بهت حق میدم که حتی نفهی!!!!

    چون مصمئنم عشقی نداری که بخواد برات حتی شعری بخونه چه برسه که از طبع خودش برات شعر بگه…
    اون موقع شاید متوجه بشی چرا من ترانه رو دوست دارم…..!!!

    Comment by بانوی کوچیک — August 6, 2008 @ 12:19 am

  9. مطمئنم

    Comment by بانوی کوچیک — August 6, 2008 @ 12:19 am

  10. مـن فکــــر میکـــنم این پـــــریسا خانم فقـــط ایــن وبلاگ رو فقـــط بــرای این بـه وجود

    اورده کــه تو دانـــشگاهشون جلب تــوجه دیگــــران رو به خودش معطوف کنه

    چــــرا که من از دیـــد ایشـــون میگم که تو محیط امـــوزیشون فقط گریه و شادی اقایـــون

    رو دیده درســـته که شــریفی شدید ولی شــرافتی تو نگـــاهتون و گفتـــارتون نمیبینم

    فقـط از کامـــیابی خودتون تعریف نکنید که احتمال سهمیه بودن شما رو قوت میبخشه

    Comment by مرجان — August 6, 2008 @ 12:19 am

  11. افرین مرجان

    زدی به هدف

    Comment by مژگان — August 6, 2008 @ 12:19 am

  12. چقدر مضحكه بعضي از رفتارها ، اين مرجان حتي نمي دونه كه من دخترم يا پسر. حتي اسم من رو هم نمي دونه و من رو به اشتباه پريسا خطاب كردن ، مطالب بنده رو هم نخوندن و دارن اين قدر راحت من رو نقد مي كنه كه شرافتي توي نگاه و گفتارم نيست .
    مضحك تر از اون مژگانه كه باز هم نگاهي به مطالب نكرده و فقط واسه اين كه حرفي زده باشه گفته هاي مرجان رو تكرار كرده كه احتمال ميدم اين مژگان همون مرجان باشه .
    shar00 هم كه از اسمش پيداست يه موجود ضد اجتماعي تشريف دارن و بيشتر از اين ازشون انتظار نمي ره .
    بعدشم اين مطلب من يه درد عميق رو داره گزارش ميكنه كه فقط كساني كه در متن حادثه هستند مي تونن درست دركش كنن . لازم نيست كسائي كه توي اين شرايط نبودن كامنت الكي بدن .
    دلم ميخواست الان پيمان اينجا بود و يه چيزي ميگفت . پيمان اگه اومدي اينجا حتما نظرت رو در مورد اين مطلب آخرم بگو

    Comment by پول شيرين ايراني — August 6, 2008 @ 12:19 am

  13. سلام عزیزم
    امیدوارم موفق باشی
    اما میخواستم بگم به
    ت خ م م که شریف قبول شدی
    ببین این و بخوری چیکار می کنی؟
    ک ی ر تمام بچه های تهران تو ک س مادرتون
    قبول؟
    پولیه؟
    راستی کله کچل شریف تو ک و ن شما عزیزم
    از همینجا ک ی ر م و برات ارسال میکنم به عنوان کادوی قبولی
    دوسست دارم به اندازه ی یک بار س ک س

    Comment by سینا — August 6, 2008 @ 12:19 am

  14. من سینا هستم حتما بهم سر بزن

    Comment by حتما بهم سر بزن — August 6, 2008 @ 12:19 am

  15. عزیزم هر کی میخواهی باش .

    از اینکه متوسل شدی به کسی که احتمال زیاد از همون کسانی هست که تو این محیط

    دنبال کسی میگردند واسه موس موس کردند مشخص میکنه که دارای چه شخصیتی

    هستی

    نکنه من و امثال از چرت وپرتات مرعوب نشدیم که خودتو جزو نخبگان قرار دادی ناراحتی؟

    اگه من جواب تو رو دادم به این دلیل بود که فردا نگی کامنت سینا که تو رو مطابق شخصیتت مورد لطفش قرار داده من هستم

    بهتره پیاده شی و با بقیه پیاده راه بری از تو مغرور تر تو این محیط پشیمان شدند که چرا دست به کیبورد زدند برای بازی به شخصیت دیگران

    موفق باشی در هر صنفی که هستی انقلابی نما

    Comment by مرجان — August 6, 2008 @ 12:19 am

  16. سلام
    تبریک میگم
    برام دعا کن
    من یه روز میرم
    راستی میای تهران دیگه؟برای دانشگاه؟
    بهم سر بزن.
    یک سبد گل یک آسمون ستاره تقدیم تو باد
    اوای خوش بهار تقدی تو باد
    به امید موفقیتهای بزرگتر

    Comment by مجتبی گلنوری — August 6, 2008 @ 12:19 am

  17. واقعا گاهي اوقات خيلي داستان مضحك مي شه ، اين كامنت دوني واسه اين نيست كه من بيام و با مرجان كل كل كنم ، اين كامنت دوني واسه اينه كه اگر كسي در رابطه با مطلبي كه من نوشتم نظري داره ، نظرش رو اينجا بنويسه ، و مرجان عزيز حتي يك بار هم مطلب من رو نخوندن و اين همه هم بازي هاي الكي سر من در آوردن .
    مرجان جان ، اصلا قصد ندارم برنجونمت ، ولي خيلي داري تند مي ري ، در ضمن من نه ادعاي نخبه اي كردم و نه اساسا برام اين مسئله مهمه .
    اصلا نمي دونم چرا بحث به اينجا كشيد ولي شوخي شوخي هر كي اومد اين بار نظرش رو بده ، شروع كرد به فحاشي به من .
    اين سينا هم كه ديگه قوز بالا قوز بود

    Comment by پول شيرين ايراني — August 6, 2008 @ 12:19 am

  18. از مجتبي هم بايد تشكر كنم . خيلي دوست داشتني هستي . من باهات خيلي حال ميكنم

    Comment by پول شيرين ايراني — August 6, 2008 @ 12:19 am

  19. باهات موافقم منم دیروز دلم واسه خیلی ها کباب شد . یاد پارسال خودم افتادم و شرایط خیلی بدتری که اون موقع داشتم .وای که چقدر طفلک بودم .

    Comment by غریبه — August 6, 2008 @ 12:19 am

  20. انشاالله همه به اون چیزی که میخوان و صلاحشون هست برسن.انساالله همه پاداش تلاششون رو بگیرن.ساعد جان واسه ما و همه ی دوستاتون دعا کن که سال دیگه از دیدن نتایج ارشد خوشحال و شاد باشیم.

    Comment by هستی — August 6, 2008 @ 12:19 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

