من مكتوب

May 21, 2008

يه استراتژي كهنه …

Filed under: اظهار نظرها — saeedlog @ 2:12 pm

توي خاطرات يكي از سرداران جنگ خوندم كه گفته بود كه ما خيلي از نيروها و امكاناتمون رو توي عمليات ها صرفا به خاطر ضعف اطلاعاتي مون از دست مي داديم ، و خيلي از عمليات هايي رو كه پيروز از ميدون در آمديم به خاطر اطلاعات عميقي بود كه نسبت به منطقه و نيروهاي دشمن داشتيم .
اين سردار جنگ خاطر نشان كرده كه اگر اطلاعات درستي از سوي اطلاعات سپاه و اطلاعات ارتش به دست فرماندهان مي رسيد ، حتما ما دست آوردهاي بيشتري در جنگ بدست مي آورديم و 6000 كيلومتر مربع خاك عراق كه حاصل 6 سال جنگ پس از فتح خرمشهر بود ، رو هم از دست نمي داديم ، چون از دست دادن 6000 كيلومتر مربع از خاك عراق ظرف مدت سه ماه آخر جنگ هم حاصل همين اطلاعات غلط اطلاعات سپاه بود .
كاري به اين ماجراي تاريخي ندارم ، بيشتر هدفم اين بود كه نشون بدم كه اطلاعات در دنياي امروز چه نقش مهم و حساسي رو بازي ميكنه ، شايد اگر صد سال قبل نه روزنامه اي ميخوندي و نه اروپا رفته بودي ، چيز زيادي رو از دست نمي دادي ، ولي الان اگه اهل روزنامه و اينترنت و اخبار نباشي كلاهت پس معركه است و به عبارتي ول معطلي .
حالا نتيجه اي كه ميخوام از اين مقدمه مفصل و مطول بگيرم اينه كه اينجانب در بدر افتادم دنبال اطلاعات قبولي هاي سال گذشته و دقيقا ميخوام جايگاه خودم رو پيدا كنم ، ميخوام بدونم كه بالاتر از من چه تعداد دانشجوي كنترلي ، مخابراتي و الكترونيكي موجود مي باشند ، برآوردي كه دادم اينه كه بايد در حدود 15 تا مخابرات ، 15 تا الكترونيك و 40-50 تا دانشجوي كنترلي بالا دستم باشند و به عبارتي من نفر 80 ام هستم كه توي قدرت بايد انتخاب رشته بكنم ، و با براوردي كه از تعداد ظرفيت هاي روزانه وشبانه دارم ، مي بينم كه اگر چه شانس قبولي هست ولي با اطمينان صحبت كردن از قبول شدن در يك دانشگاه خاص، كار كم خردانه اي است ، پس بهتره تا مدتي افكار دوستان و آشنايان رو به سمت ديگري منحرف كنم ، تا احيانا بعد از آمدن نتايج دقيق در اواخر شهريور ، شوكه نشند .

به هر حال اميدوارم جايگاه اطلاعات در زندگي امروزه رو تا حدودي تونسته باشم روشن كنم ، شايد موقعيت هاي زيادي پيش اومده كه با خودم گفتم اگر اطلاعات كافي داشتم حتما تصميم ديگري مي گرفتم . پس ديگه نميخوام خطاهاي گذشته ام رو تكرار كنم

11 Comments »

  1. من به عنوان کسی که اولین نظر و میدم میگم
    ک س ننت با ک ی ر سگ

    Comment by یه ک ی ر — August 6, 2008 @ 12:20 am

  2. ک س ننت اگه شریف قبول شدی یا نشددی
    ک ی ر تمام بچه های نظام تو دهان شما

    Comment by یه ک ی ر — August 6, 2008 @ 12:20 am

  3. در پست بعدی شمارت و بده
    زنگ بزنم تا ک و ن ت بزارم
    جوابی نداری بدی
    راستی خواهر دارید؟
    آیا خاهرتون مثل مادرتون زباست ؟
    قد و وزنش و اعلام کنید

    Comment by یه ک ی ر — August 6, 2008 @ 12:20 am

  4. سلام\
    happyهستم !!] الان!! میدونید چرا؟؟؟ چون: دیدم که بالاخره اسم وبلاگتون به حالت اول برگشت!!] هه هه
    و…منم با چیزایی که اینجا در مورد اطلاع از موقعیت خود باید داشت کاملا موافقم !! و منم قبلا روی این موضوع خیلی کار و فکر کردم… و البته اگه وقت کنم حتما باید در موردش توی وبلاگم بنویسم!(اگه وقت کنم)
    راستی فکر میکنم بهتر باشه نظرات بالایی رو پاک کنید….
    یادم رفت بگم

    Comment by happy — August 6, 2008 @ 12:20 am

  5. مرسي happy جون كه اومدي ، نظرات بالا رو هم پاك نمي كنم ، بذار باشه ، بهر حال از اين چيزا من تو وبلاگستان زياد ديدم ، نميدونم چطور يه آدمي مي تونه اينقدر وقيح باشه ، به هر حال اين هم يه جور مخاطبه ديگه

    Comment by پول شيرين ايراني — August 6, 2008 @ 12:20 am

  6. عزیزم ساعد جان ک ی ر مشت حسن بقال تو ک س ننت.
    عزیزم ک ی ر بچه های دانشگاه ازاد تو ک و ن شما به شکل درجا

    f u c k your mother
    bbye

    Comment by سینا — August 6, 2008 @ 12:20 am

  7. سلام.تبریک عرض میکنم.امیدوارم همیشه شاد و موفق باشید..

    Comment by هستی — August 6, 2008 @ 12:20 am

  8. سلام.
    واااااااااااااااااااااااااااااای نمی دونی چقدر خوشحال شدم.
    تبریک تبریک بازم تبریک
    قولت یادت نره.
    موفق تر از قبل باشی!

    Comment by دلتنگ — August 6, 2008 @ 12:20 am

  9. سلام دوست عزیز
    هم اکنون نیازمند یاری سبزتان هستم
    کل ماجرا تو وبلاگم شرح دادم
    ممنون از لطفتون

    Comment by آیدا — August 6, 2008 @ 12:20 am

  10. ممنون از راهنمایی ات عزیز!

    Comment by یک خراسانی — August 6, 2008 @ 12:20 am

  11. سلام ,بابا خیلی لیبرال هستید هیچ کامنتی حذف نمی شه.

    Comment by بابا , لیبرال!! — August 6, 2008 @ 12:20 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

