من مكتوب

May 27, 2008

كابينه كوچك ذهن من ….

Filed under: اظهار نظرها — saeedlog @ 11:47 am

قرار بود چيزي ننويسم ، ولي اين رو بايد مي نوشتم …. 😉

داشتم به اين فكر ميكردم كه چي شد كه من توي دانشگاه تونستم بدون اين كه حتي يه درس رو درست و حسابي بگيرم بخونم ، اين همه معدلم خوب شد ، من برخلاف خيلي ها كه تقلب مي كردن ، اهل تقلب هم نبودم و خود-بنياد بودم . يكي از دلائلش اطلاعات كاملي بود كه من قبل از هر انتخابي بدست مي آوردم ، مثلا اطلاعات اساتيد ، اطلاعات وضع نمره دادن و حتي اطلاعاتي درباره سئوالاتي كه استاد ترم قبل به بچه ها داده ، جزوه استاد و …
بعد از مدتي به اين نتيجه رسيدم كه اصولا بخش اطلاعات ، بخش حساس زندگي هر فردي يه ، به اين معنا كه اگه اطلاعات كاملي به ذهن نرسه ، ذهن نمي تونه درست تصميم گيري بكنه ، اگه ذهن رو به دولت تشبيه كنيم ، اطلاعات در واقع همون كابينه هاي اين دولت هستند كه اطلاعات رو از بخش هاي مختلف ميگيرند و دولت براساس اين اطلاعات تصميم گيري ميكنه ،  و هرچقدر اين اطلاعات دقيق تر باشند ، تصميم گيري راحت تر و منطقي تر خواهد بود .
پس من تقريبا ذهن ام رو تبديل به يك دولت كردم ، كه از وزارت خانه هايي مثل اطلاعات ، رفاه ، علوم ، تحقيقات و فناوري ، كار ، رفاه ، وزارت خارجه و …. تشكيل شده و هر كدوم وظايف تعريف شده خاص خودشون رو دارند . اين تقسيم بندي باعث شده كه من تقريبا خيلي راحت تر با زندگي و پيچيدگي هاش برخورد كنم.
ميخوام يه مثال بزنم ، فرض كنيد كه شما ميخوايد بريد و كار پيدا كنيد ، ميخواهيد كاري در حوزه علمي خودتون پيدا كنيد ، بهترين كار در ابتداي امر اينه كه به وزارت اطلاعات ذهن تون بسپريد كه بره و اطلاعات كامل رو از بازار كار پيدا كنه ، پس از اين كه اطلاعات كامل شد ، اطلاعات رو در كابينه مطرح كنيد ، به وزارت رفاه بسپريد كه بررسي كنه كه انتخاب هر كدام از موقعيت ها چقدر رفاه براي شما فراهم ميكنه ، به وزارت خارجه بسپريد كه موقعيت شما رو در جامعه بسنجه  ، به وزارت علوم بسپريد كه بررسي كنه هر كدوم از اين موقعيت ها چقدر بر دانش و مهارت هاي شما اضافه مي كنه و خلاصه در انتها خودتون به يك جمع بندي برسيد و انتخاب كنيد .
اگر چه پروسه اي كه گفتم خيلي زمان بره ، اما حسن اش اينه كه خطاهاي شما رو به صفر مي رسونه و از دوباره كاري ها و افسوس هاي الكي شديدا جلوگيري مي كنه .
پس پيش نهاد ميكنم كه توي ذهن تون حتما يه كابينه تشكيل بديد و هيچ كاري رو هم بدون هماهنگي اعضاي كابينه انجام نديد ، چون در اون صورت مثل آقاي احمدي نژاد ، كشورتون رو به فلاكت مي كشيد ، مثلا مي آييد نرخ بيكاري رو كاهش بديد ، ولي نقدينگي رو افزايش مي ديد و باعث تورم مي شيد و نرخ مسكن كشورتون رو چندين برابر ميكنيد و آخرش هم به نتيجه مطلوبتون كه همون كاهش نرخ بيكاري يه ، نمي رسيد و وزير اقتصادتون هم به علت ناهماهنگ بودن با جنون شما استعفا ميده و رئيس بانك مركزي تون هم شما رو تهديد مي كنه  و مطبوعات كشورتون هر روز بر عليه تون قلم مي زنند و خيلي از طرفداران استراتژيك تون رو هم از دست مي ديد و خلاصه بلبشويي مي شه كشورتون .
پس حتما كابينه كوچك ذهن تون رو جدي بگيريد.

13 Comments »

  1. سلام ممنونم که بهم سرزدی عشق اره اما پول چقدرمهمه؟

    Comment by امین_vox — August 6, 2008 @ 12:20 am

  2. ممنون از حضورت
    منم با لینکیدن موافقم عزیزم .بریم ؟

    Comment by زن وحشی — August 6, 2008 @ 12:20 am

  3. عشق واقعی در قلب ادماست وبه این راهتی نمیشه باپول بدستش آورد.عون عشقایی که باپول بدست مییاد عشق واقعی نیست.بازم ممنونم.

    Comment by امین_vox — August 6, 2008 @ 12:20 am

  4. سلام ما پرسنل يه شركت هستيم كه اتوماسيون ارائه مي كنيم …اين بلاگ هم واسه بهتر شدن روحيه همكارا تو محيط مشتريه ..البته كار ما مزخرفترين – جالبترين – هوشمندانه ترين – ودر بعضي اوقات خطرناك ترين كار دنياست…
    istg مخفف سامانه هاي هوشمند نسل سومه

    Comment by پرسنل istg — August 6, 2008 @ 12:20 am

  5. سلام
    ممنون که همیشه به م سر می زنی
    شانس داشتی که بدون اینکه درس بخونی معدلت بالا شده
    من آپ کردم مهربان

    Comment by آیدا — August 6, 2008 @ 12:20 am

  6. جدی می گیرییییییییییییییییییییییییییییییم

    Comment by happy — August 6, 2008 @ 12:20 am

  7. عزیزم ک س ننت ok?
    ک ی ر دولت کابینه ی هفتم تمامن تو ک س مادرت
    با ماشین برم تو ک س ننت بعد ترموز دستی بکشم
    ممنون از مادرت

    Comment by سینا — August 6, 2008 @ 12:20 am

  8. این و یادم رفت بگم
    پرده ی خواهر کوچیکت و دیشب جر دادم
    جات خالی چقدر داد میزد
    یادم رفته بود بگم
    مگه خودت متوجه نشدی؟؟؟؟؟
    ن و ا ر بهداشتیه خواهزرت خونی شده
    برو چک کن میفهمی
    دوست دارم
    بازم اگه خواهر مادر داری برام بفرست همشهری

    Comment by سینا — August 6, 2008 @ 12:20 am

  9. سلام دوست گرامی!
    شما تو پست "سوال و جوابهاي مفيد درمورد همجنس گرايي" از وب من یه کامنت گذاشتید که یه سوال مهم ازم پرسیدین.من سوال شما رو با دوستان در وبلاگ در میون گذاشتم.اولین جواب رو هم خودم دادم.لطفا یه سری بزنید و جواب رو ببینید.تمامی جواب ها براتون زیر جواب من قرار میگیره.بلافاصله بعد از درج نظر در قسمت اصلی این پست بهتون خبر میدم تا جواب دوستان همجنس گرای من رو بدونین.ممنون از حضورتون.منتظرتون هستم.

    Comment by هم.ج.گ — August 6, 2008 @ 12:20 am

  10. سلام رفیق.من میخوام اینی که الان هستم باشم… گذشته رو بیخیال
    سخت مینوشتم… جملات سخت سخت… فکرم رو بيچيده ميكردم الكي
    هنوز كامل وبلاگت رو نخوندم اما انگاري زيادي سياسي يا اقنصادي… من كولي هستم
    مست و آزاد نميفهمم اينايي رو كه ميگي

    Comment by كولي — August 6, 2008 @ 12:20 am

  11. سلام. ممنون از نظر یلی خوبت و از تعریفایی که کردی…هیچ چیز توی این داستان عامدانه نبود… در ضمن من برای خوردن آبمیوه 1ساعت تموم وقت می ذارم و از خوردن قطره قطره اون لذت می برم. 22 دقیقه که زمانی نیست. اعتقاد دیگر من هم این هست که اگر این داستان تونسته که شما را وادار به نظر دادن بکنه و بگی که خیلی باحال بود حتما داستانک موفقی بوده… مهم تحت تاثیر قرار دادن طرف هست. الان مهم نیست که طرف چه اسمی داره ه

    Comment by جعفر تکبیری — August 6, 2008 @ 12:20 am

  12. در جواب كولي : والله من خيلي كنجكاو بودم كه وبلاگ قبلي ات رو ببينم . حالا كه نميخواي بهم بدي ، زياد اصرار نمي كنم
    در جواب جعفر تكبيري : داستان كوتاهت محشر بود ، ايده اش خيلي قشنگ بود ، چيزي كه من رو تحت تاثير قرار داد اين بود كه آخرش رو نمي تونستم حدس بزنم .
    بعدش هم زماني كه قصد داري يه كار به اين مهمي انجام بدي و اين همه استرس داري ، 22 دقيقه وقت صرف كردن براي خوردن آب ميوه اصلا كار جالبي نيست ، دستور مي دم كه ديگه تكرار نشه

    Comment by پول شيرين ايراني — August 6, 2008 @ 12:20 am

  13. منم لینکت کردم…

    Comment by جعفر تکبیری — August 6, 2008 @ 12:20 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

