من مكتوب

May 30, 2008

مملكت گل و بلبل …

Filed under: دردهاي اجتماعي — saeedlog @ 10:42 pm

امروز رفتم آرايشگاه كه موهام رو بزنم ، ديدم روي آينه يه كاغذ چسبونده و نوشته ” نرخ اصلاح 1500″ و دقيقا بالا دستش نرخنامه صنف آرايشگران نصب بود كه بالاترين قيمت اش 850 بود ، شاكي شدم و از آرايشگر پرسيدم كه علت اين اختلاف چيه ؟ و اون هم خيلي عصباني جوابم رو داد و گفت كه زماني كه تايد 250 تومني شده 1000 تومن و برنج اينقدر رفته بالا و ماكاروني 600 تومني شده 1000 تومن ، چطور انتظار داره كه اون هم همون 850 تومن رو از مردم بگيره ، من كه داغ كرده بودم گفتم كه براي اولين باره كه مي بينم اينقدر صريح يه صنف داره از قيمت هاي مصوب خودش عدول مي كنه و اون هم خيلي سريع جواب داد كه اون ها هم براي اولين باره كه شاهد اين موج وسيع گراني در سطح بازار هستند . چيزي نگفتم و با خودم گفتم كه بعد اصلاح ، حتما يه زنگي به صنف شون مي زنم و گزارش ميكنم .
سئوال من اينه كه مگه تعزيرات وظيفه اش كنترل نرخ بازار نيست ؟ پس چه طور شده كه الان سنگ رو سنگ بند نيست و اين آقايان اين قدر صريح و گستاخانه قانون شكني مي كنند ؟ توي سطح مشهد هيچ تاكسي اي از تاكسي متر استفاده نمي كنه و چند بار هم كه اعتراض كردم ، جواب هايي مشابه جواب آرايشگر شنيدم . يعني اين قدر اين مملكت بي در و پيكر شده ؟؟؟؟؟؟؟؟
موارد مشابه فراواني ديدم و مسلما شما هم ديديد ، نمي دونم بايد عكس العمل مردم در اين موارد چي باشه ؟ ولي مطمئنم اگه ما يه صدا و سيماي مستقل داشتيم و مي تونستيم از طريق اين رسانه همه گير مردم رو وادار به يك رفتار اعتراضي نرم ، بكنيم ، مي تونستيم جلوي اين موج رو خيلي راحت بگيريم .
نظراتتون رو ميخوام

5 Comments »

  1. وبلاگت عالیه به وبلاگ ما هم بیا

    Comment by سبحان — August 6, 2008 @ 12:20 am

  2. مملکت گل و بلبل برازنده ترین اسمیِ که میشه روش گذاشت!
    منم دیووووونه میشم وقتی این هرکی هرکی بودنِ مملکت رو میبینم!
    واقعاً تهوع آوره اوضاع! آدم حتی نمیدونه به کی باید شکایت کنه! همه دارن از این بازارِ آشفته استفاده میکنن برای خودشون! حق دارن که واسه شنیدنِ حرفای آدمایی مثه منو تو رو نداشته باشن خوب!!!

    Comment by نرگس — August 6, 2008 @ 12:20 am

  3. تنها شهری که تاکسی هاش از تاکسی متر استفاده می کردند تا چندی پیش مشهد بود که حالا راننده های مشهدی هم از وقتی دیدند راننده های تهران و …استفاده نمی کنند اون ا هم تاکسی متر گذاشتند کنار

    Comment by محمد جواد — August 6, 2008 @ 12:20 am

  4. شرمنده یکم دیر امدم
    P990i هم توش نبود
    خوب از مملک گل وبلبل بیشت از این هم نمیشه انتظار داشت نون دونه ای 20 تومن که تا چند سال دیگه میشه 100 تومن یعنی 10 نون 100 تومن من یا دم یه موقعی وقتی که اول دوم راهنمایی بودم بابام بهم 50 تومن میداد 25 تومنش رو کرایه میدادم 25 تومنش رو هم 4-5 نون میخریدم میو مدم خونه اما حالا ………
    خوشحال شدم بازم بهم سر بزن

    Comment by ساسان — August 6, 2008 @ 12:20 am

  5. مملکت بی درو پیکر نشده.مملکت بی درو پیکر بوده.الان دیگه دارن می ترکونن.
    بعد از عید رفتم داروخانه شامپویی که می خریدم 5000 تومن گفت 6500.(فک کن)
    عصبانی شدم گذاشتم اومدم بیرون خانم فروشنده داد زد شما 6 تومن بده محل نذاشتم(عوضی تو داروخونه هم ریخت رو نگاه می کنن قیمت میدن)
    اومدم 2 تا مغازه اون ور تر خریدم 6 تومن.
    اون بیچاره سلمونی هم حق داره.با این پولا که نمی تونه از پس این خرج بر بیاد.آخه نرخ مصوبشون مال این تورم نیست.

    Comment by نیوشا — August 6, 2008 @ 12:20 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

