من مكتوب

May 31, 2008

واجب الوجود …

Filed under: همين جوري ها — saeedlog @ 2:07 pm

نمي دونم باز چرا بحث امروز كلاس زبانمون به بيراهه رفت .
قرار بود ما در مورد خرافات هاي غير مذهبي بحث كنيم ، چيزايي كه بعضي از ما معتقديم انجام دادنش يا انجام ندادنش براي ما بد شانسي مي آره ، بحث فوق العاده جالبي بود . اما بحث روي موضوع متوقف نموند و به بحث خداشناسي درز كرد ، و من هم كه سرم براي بحث هاي اين چنيني درد مي كنه ، بحث رو با شدت و حدت فراوان دنبال مي كردم و يه جورايي هم نظريه پردازي ميكردم .
بعد كلاس داشتيم با آيدين ، درباره منشا آفرينش صحبت ميكرديم و آخرش به اين نتيجه رسيديم كه اون واجب الوجود رو اسمش رو خدا بذاريم ، و بقول بسياري از فلاسفه بي خدا ، يه جورايي يه مفهوم به اسم خدا تعريف كنيم كه بتونيم بقيه بحثمون رو بر اون پايه ادامه بديم ، چون به يه جايي رسيديم كه بدون واجب الوجود تمام بحث هامون غير منطقي مي شد .
الان كه تقريبا كلي از جدايي ام از آيدين مي گذره ، دارم باز هم به اون بحث فكر مي كنم و نمي دونم چرا واجب الوجود تو كتم نمي ره .
كسي به اين قضيه فكر كرده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

7 Comments »

  1. سلام
    من با کمال میل لینک کردمت

    Comment by نرگس — August 6, 2008 @ 12:20 am

  2. منم فکر کردم اما نه اونقدر که بتونم برای همه چیز جواب پیدا کنم!
    چی توو کتت نمیره؟ اینکه کلاً یه واجب الوجودی باشه؟؟

    Comment by نرگس — August 6, 2008 @ 12:20 am

  3. نه سعید ان در این مساله ها نگوا که دلم پره
    راستی
    سر نمیزنی سایت سنگین شده !! دانشجیای شریف چه به پیام نور ! میخواهم نظرت و در مورد پست طلوع تا غروب وبلاگم بدانم و ببینم نقطه نظرتان چیست در این مورد .

    Comment by مجتبی گلنوری — August 6, 2008 @ 12:20 am

  4. سلام. ما که از این مبحث های ثقیل چندان سر در نمیاریم فقط می دونم که تا بحث شیرینی شد تو غیبت زد.

    بابا مگه یه شیرینی چقدر خرجشه؟
    سبز و نارنجی باشی

    Comment by دلتنگ — August 6, 2008 @ 12:20 am

  5. یه لحظه فک کردم نکنه انحراف جنسی داری . این بحثی هم که تو کلاس زبان کردین از او بحثاس که معمولا هیچ نتیجه ای نداره

    Comment by پیمان — August 6, 2008 @ 12:20 am

  6. چی تو کتتون نمیره؟
    اگه واجب الوجوده باید به وجود خودت اولا و ثانیا
    کارایی که خودتون خلق کردین شک کنید.

    Comment by 2فکر.یک قلم — August 6, 2008 @ 12:20 am

  7. آز نظر لطف شما و پیشنهادتون بسیار متشکرم.حتما اقدام می کنم.راستی شما اهل کجایید؟؟!!!

    Comment by محمد جواد — August 6, 2008 @ 12:20 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

