من مكتوب

July 9, 2008

يه خداحافظي بدهكارم

Filed under: همين جوري ها — saeedlog @ 6:23 pm
Tags:

اين مطلبي بود كه بايد خيلي پيش تر مي نوشتمش ، ولي تا همين الان مهلت اش پيش نيومد . من تقريبا 5 سال از زندگي ام رو توي شهر مشهد گذروندم و چند روز قبل تقريبا آخرين لحظات بودنم در اين شهر رو هم تجربه كردم و با هزاران خاطره خوب و بد اين شهر رو ترك كردم .
شهر مشهد چند تا ايراد اساسي داره و چند تا حسن . يكي از ايرادش ها اينه كه فضاش خيلي بسته است ، منظورم رابطه بين دختر و پسر نيست ، حتي رابطه بين هم جنس ها هم خيلي بسته و محدوده . كمتر ديدم آدما دور هم جمع بشن و تصميم بگيرن كه جواني كنن يا يه كار اشتراكي بكنن . نمي دونم شايد شهرهاي ديگه هم همين جوري باشن ، ولي با تعريف هايي كه از جاهاي ديگه شنيدم به اين نتيجه رسيدم كه اين فضا خيلي بسته است و اين براي آدم اجتماعي اي مثل من خيلي آزار دهنده بود .
يكي از حسن هاي مشهد ، وجود حرم امام رضا ست . البته شايد تعداد حرم رفتن هاي من در عرض اين 5 سال محدود به تعداد انگشت هاي دستم باشه ( ماكزيمم بعلاوه پاهام ) ولي به هر حال وجودش يه غنيمته براي اين شهر .
يكي از ايرادهاي اين شهر ، مردمشه . مردم دير جوشي داره و يه جورايي هميشه بايد بترسي سرت رو كلاه نذارن . البته من قبل اين كه بيام مشهد ، با خودم مي گفتم كه آدم خوب و بد همه جا پيدا مي شه و يه جورايي در مورد اين شهر اغراق شده ، ولي وقتي خودم اومدم و فضاي اين شهر رو تجربه كردم ، به اين نتيجه رسيدم كه اصلا هم اغراق نشده و مردم اين شهر به همون بدي اي هستن كه در افواه رايجه و اگه مي گن مشهدي شمع دزد ( به اين معني كه اينها به كوچكترين چيزها هم رحم نمي كنن ) واقعيت داره و اصلا اغراق نشده .
يكي از حسن هاي مشهد ، قيمت پايين مواد خوراكي يه . به نسبت ساير كلان شهر ها و حتي خيلي از شهرستان ها ، قيمت مواد خوراكي در اين شهر خيلي پايينه و همين مسئله باعث شد كه من توي دوران بودنم توي اين شهر ، از لحاظ مواد خوراكي چندان دچار مشكل نشم ، خوشبختانه مواد خوراكي در اين شهر به فراواني يافت مي شه .
من زياد از آب و هواي اين شهر راضي نيستم . جاهاي ديدني اش بدك نيست ( پارك ملت ، كوهستان پارك ، طرقبه ، شانديز ، حرم مطهر ، زيست خاور ، سينماهاش ، الماس شرق ، نمايشگاه بين المللي و … ) ، محيط دانشگاهي اش خوب بود ( استاداي خيلي خوبي داشتيم ) ، قيمت خونه توش چندان بالا نبود ( البته اخيرا يه موج گراني باعث شد كه قيمت خونه ها به شكل سرسام آوري بالا بره ) ، موسسات زبان و كامپيوترش خوب و باكيفيت بودن ( مخصوصا كالج دانشگاه فردوسي ) و …
مشهد خيلي چيزا به من داد و من خيلي تجربيات مفيد و جالبي توي اين شهر داشتم و تقريبا مي شه گفت كه به اين شهر مديونم ، شايد يه زمان هايي امكان جواني كردن و تجربه خيلي چيزا رو ازم مي گرفت ولي فضايي برام فراهم آورد كه مي شد توش خيلي عميق شد ، فرصت فكر كردن رو به من مي داد ، من مطمئنم كه اگه تهران بودم ، توي شلوغي اين شهر و ترافيك افكار و اطلاعات ، خودم رو گم مي كردم و نمي تونستم در مورد خودم و دنيايي كه توش زندگي مي كنم عميق بشم و فكر كنم . ماحصل تفكرات و تجربيات اين 5 ساله زندگي دانشگاهي يه نگاه جامع به خودم و آرزوهام و دنياي اطرافمه ، چيزايي كه پشتوانه زندگي جدي تر من توي جامعه است و شالوده فعاليت هاي آتي فرهنگي و اقتصادي و علمي ام خواهد بود .

4 Comments »

  1. بابا خیلی پر رو تشریف داری. ما شمع دزدیم؟خب به سلامت خوش بگذره. ولی از شما که غیر مشهدی!!! هستین بیشتر از اینا انتظار می رفت

    Comment by ریما — August 6, 2008 @ 12:20 am

  2. اين فقط در مورد مشهد بود ، شهر ما هم كم از شهر شما نمي آره . خداي نكرده فاصله مون چند قدم بيشتر نيست

    Comment by پول شيرين ايراني — August 6, 2008 @ 12:20 am

  3. اقای پول شیرین شما اصالتا کجایی هستید میشه بفرمایید؟فکر کنم تهرانی؟درسته؟

    در مورد رابطه مردم مشهد هم باید عرض کنم مردم مشهد یا بعبارتی بچه های مشهد با خارجی ها دیر یاخلا میشن.اینو قبول دارم اما بچه های مشهد چه دختر چه پسر با همدیگه خیلی جورند.احتمالا تو مدت این 5 سال اگر ماشین داشتی سمت خیام و خیابون ریس سجاد شب های جمعه سر زدی تا ببینی پیتزا فروشی ها کافی شاپ ها از شلوغی مجبور میشن در مغازشون قفل کنند تا کسی وارد نشه.حالا نمیدونم ما بچه های مشهد که شب های جمعه این جور جاها می ریم شاید تو شهرهای دیگه جووناشون میرن دیسکو نایت کلاپ ….

    Comment by محمد جواد — August 6, 2008 @ 12:20 am

  4. سلام همین جوری وب گردی می کردم رسیدم اینجا و gre رو دیدم.
    اگه منابع خوب و کافی می خواین همین بارونز و gre big book بهترین هاست.
    big book رو هم که سوال های سال 1990 بوده برید تو esnips.com و بزنید
    و gre big book و خوندن اون کمک شایانی به وربال می کنه و بارونز هم خیلی خوبه
    و اینجا ها هم کمک می کنه.
    http://www.applyabroad.org/forum/
    http://www.urch.com/forums/gre/

    Comment by رامین — August 6, 2008 @ 12:20 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

