من مكتوب

November 9, 2008

چه مفت “شهروند امروز” هم توقيف شد

والله من يكي از اون كسايي هستم كه شديدا به شهروند امروز ارادت دارم و معتقدم تنها رسانه اي يه كه حتي يه خط مطلب بي ارزش توش نوشته نمي شه و تمام مطالبش باارزشن و مي توني راحت هر هفته بري و از روي دكه روزنامه فروشي ها بخري و ببري و استفاده كني، اما متاسفانه همين الان با خبر شدن كه شايعاتي كه مبتني بر توقيف اين نشريه چندي قبل بر سر زبان ها بود به واقعيت پيوست و ما رسما از داشتن يه مجله وزين و متشخص ديگه محروم شديم

توضيحات بيشتر در مورد توقيف شهروند امروز رو از طريق اين لينك دنبال كنيد

يك مطلبي هم دكتر سميه توحيدلو درباره انتخاب اوباما نوشته كه به شدت باهاش موافقم و براي خوندش مي تونيد روي اين لينك كليك كنيد . من به اين قضيه خيلي فكر كردم كه آيا اساسا حضور اوباما مي تونه براي ايران مفيد باشه يا نه ؟؟ و به اين نتيجه رسيدم كه اساسا با توجه به ساختار دولت و حكومت ايالات متحده حضور هيچ كس نمي تونه چندان تفاوتي در رابطه با ايران داشته باشه . شما از يه طرف يه لابي قدرتمند به اسم “ايپك” رو داريد كه اوباما حاضر مي شه براي جلب نظرشون خيلي از گفته هاي قبلي اش رو نقض كنه ، از يك طرف يه حزب قدرتمند دموكرات داريد كه سابقه شون كاملا روشنه و نشون داده كه اونها هم اگه پاش بيفته كمتر از جمهوري خواهان خشونت طلب نيستند . بعدش هم كلا دموكرات ها يه كينه تاريخي هم از ايران دارند . انقلاب ايران يكي از سياه ترين روزهاي دموكراتها بود كه چهره شون رو به شدت خدشه دار كرد و كفايت سياسي شون رو زير سئوال برد . خلاصه از اين وزنه هاي سنگين زيادن كه به پاي اوباما بسته شدن و اوباما رو منفعل ميكنن . در ضمن فراموش نكنيد كه اوباما به علت تفاوت هاي فراواني كه داره با ساير همتاهاش يه عالمه از انرژي اش رسما صرف جا انداختن يه سري چيزا در جامعه آمريكايي مي شه و مسلما كمتر دلش ميخواد تا با يه بازي جديد و تعريف نشده به نام صلح و رابطه با ايران بياد و ماجراجويي كنه و يه عالمه از وقت دولتش رو حروم كنه . تازه اونم بازي اي كه همه مون مي دونيم كه دولت ايران (حتي اگه موجود جسوري مثل احمدي نژاد رئيس جمهورش باشه ) بازم آخر بازي كم مي ياره و حاضر به گفتگوي مستقيم نمي شه (آخه كي حاضر مي شه جواب خون شهدا رو بده . كي حاضر ميشه خلاف گفته هاي صريح رهبر انقلاب رفتار كنه ) خلاصه لب كلام اينكه اوباما هيچ سودي براي ايران نداره و الكي خوشحال نشيد و بدونيد ما مشكلمون با اوباما خيلي بيشتر از بوشه (من شديدا به اين حرفم باور دارم و براش استدلال هاي زيادي هم دارم ) خلاصه زمان نشون دهنده صحت و سقم بحث هايي است كه الان مي شه

راستي يه خبر ديگه هم دارم كه شنيدني يه و اونم اينه كه بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مصاحبه منتشر نشده يي را از مرحوم حاج سيداحمد خميني فرزند امام (ره) در سايت خود منتشر کرده و اونجا حاج احمد به روشني مي گه كه امام خميني كاملا مخالف ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر بوده و معتقد بوده كه اگه جنگ ادامه پيدا كنه و يه وقت اتفاقي بيفته و ما نتونيم تا اروندرود جلو بريم رسما جنگ ممكنه چندين سال ديگه ادامه پيدا كنه ولي مسئولان جنگ شديدا از ادامه جنگ حمايت ميكردند و همين مسئله باعث شد كه امام به ادامه جنگ راضي بشه . در ضمن بايد اضافه كنم كه مسئولان جنگ كسائي بودند مثل هاشمي ، خامنه اي ، محسن رضايي و خيلي هاي ديگه . البته من مسئولان جنگ رو آدم هاي خيانت كاري نمي دونم ولي معتقدم كه بي فكري كردند و كوتاه بيني و كاش اون روزي مي اومد كه مردم از اون ها به خاطر كوتاه بيني شون جواب مي خواستن و يا حداقل ازشون ميخواستن كه يه عذرخواهي ساده بابت اين فكراي بلندپروازانه شون بكنن . يه عذرخواهي به خاطر استفاده از اعتبار امام

راستي ماجراي بغض ليلا حاتمي توي همايش موج سوم رو هم كه شنيديد حتما . من اون روز مثل ديوونه ها بلند شدم و رفتم پارك آزادگان تا يه هوايي بخورم ولي اونقدر دود و آلودگي توي اون ميدان بسيج كوفتي فراوونه كه رسما يه روز تمام داشتم از سردرد به خودم مي پيچيدم . كاش به جاش مي رفتم مسجد اميرالمومنين . البته راستش رو بگم ته دلم از اين كه هي ناز خاتمي رو بكشيم تا بياد اصلا خوشم نمي ياد

1 Comment »

  1. با سلام و احترام / از ابراز همدردي و لطف شما متشكرم. هميشه شاد و موفق باشيد[گل]

    Comment by ادامه حسين — November 9, 2008 @ 3:23 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

