من مكتوب

December 1, 2008

lost

امروز توي تالار فردوسي دانشگاه تهران قرار بود به نقد لاست اقدام ورزيده شه و تازه دكتر نادر طالب زاده طفلي رو هم دعوت كرده بودن تا بياد و حرف بزنه . بهش هم قبل جلسه كلي گفته بودن كه بابا اين فيلم صهيونيستي و قصدش اينه كه اعتقادات خاصي رو به مخاطب القا كنه و خلاصه سرتون رو درد ندم . قراره لاست خودآگاه عامه دانشجويان (گاگول) رو هدف بگيره و اونا رو الينه كنه .طفلي دكتر هم با اين خيال به سر جلسه اومده بود كه داستان همش همونيه كه دوستان “كانون فرهنگي كوثر” به ايشون گفتن و ايشون اصلا دچار هيچ گونه مشكلي نمي شن . ولي بشنويد ادامه داستان رو

بچز كه از اول بسم الله تا نون والضالين رو حفظ بودن . شروع كردن به سئوال پيچ كردن استاد و اونقدر سئوالهاي ريز از استاد پرسيدن كه طفلي گفت كه دوستان فقط 30 قسمتش رو به من دادن و من آخراي داستان رو نمي دونم . يه ذره كه بچه ها گير شدن ‘ استاد طفلي دوباره اعتراف كرد كه فقط 4 قسمت اش رو ديده و وقت نكرده همش رو ببينه و صرفا جهت دكور صحنه اومدن توي جلسه

اما يه چيز جالب دانشگاه تهران كه من باهاش حال مي كنم اينه كه بچه هاش اصلا رحم و مروت حاليشون نمي شه و به محض اين كه فهميدن استاد فقط چهار قسمت لاست رو ديده و بيشتر از اون رو نديده شروع كردن به حمله كردن به استاد . كه چطور اخلاق حرفه اي تون بهتون اجازه داد كه بيايد و جلوي اين همه دانشجوي خفن لاست ديده . لاست رو نقد كنيد . اون قدر اين حملات ناجوانمردانه بود و بيرون رفتن بچه ها از جلسه زشت بود كه من شخصا دلم به حال استاد سوخت و بلند بلند شروع كردم به حرف زدن و جلوي اون همه آدم از حرفاي استاد دفاع كردن . من كاري به اين ندارم كه كار استاد درست بود يا نه . ولي من شخصا از ارادتمندان استادم و مي دونم كه تمام اين بي برنامه اي ها مقصرش كس ديگه اي يه

تيم اجرا كننده مراسم هيچ كدومشون!!!!! فيلم رو نديده بودن و از اظهار نظراتشون مي شد فهميد كه اينا فيلم رو نديدن و صرفا از ديگران يه چيزايي شنيدن . مجري كه كلي ادعاش مي شد فيلم رو خورده و درباره اش كلي اطلاعات داره . اونقدر سوتي هاش زشت بود كه ديگه اون آخرا بچه ها هوش مي كردن

كاري به اين جلسه ندارم . ولي قبول كنيد كه اين رسم اش نيست و بچه بسيجي ها و بچه هاي كانون كوثر و نهاد بايد بدونن كه به زور نمي شه فرهنگ سازي كرد و نمي شه بدون اينكه يه كار عظيم مثل لاست رو ببينن و با دقت توي جلسات خودشون نقد كنن  بيان و جلوي اين همه آدم بخوان محكومش كنن كه چرا مثلا يه سياه پوست كه اينجا كشيشه رو به عنوان يه قاچاقچي هروئين مطرح مي كنن . يا چرا سعيد جراح مثلا با اون زندگي گذشته اي كه داره مي شه مسلمان داستان و حتما اينا هدفشون اينه كه با اسلام دشمني كنن . فارغ از اين كه شخصيت سعيد جراح يكي از شخصيت هايي كه بيننده خيلي سريع از همون اولا باهاش سمپاتي ميكنه

من از جلسه بدم نيومد ولي فكرم نكنم جز من كسي خوشش اومده باشه . من ديدن و صحبت كردن با شخصيت مورد علاقه ام استاد طالب زاده برام يكي از شيرين ترين لحظات بود ولي براي بقيه كه اومده بودن از جلسه يه چيز دستگيرشون بشه ولي دست خالي رفتن اين جلسه “عذاب اليم” بود

به هر حال اينجا دانشگاه تهرانه . جنس “بنجل” طرفدار نداره . لطفا سعي كنيد چيزي بياريد كه بتونيد ازش دفاع كنيد وگرنه بچه هاي دانشگاه تهران رحم ندارن

در ضمن امروز پروفسور شاهدي پور از دانشگاه ايلينويز اومده بود توي دانشكده و از “تجديد ساختار” برامون گفت. خيلي شيرين حرف مي زد و مطالبش واقعا عالي بود. آخرش دكتر جبه دار اومد و به زور از ما جداش كرد . كلي عذر و بهانه آوردن كه استاد فعلا وقت نداره و بايد نهارش رو بخوره و بره كنفرانس و بعدش آمريكا و … ولي واقعا دل كندن از يه استاد اين قدر خفن كار هر كسي نيست . قراره واسه تعطيلات ژانويه يه سر بياد ايران و برامون دوره هاي تجديد ساختار رايگان ارائه كنه . دلتون بسوزه

 

2 Comments »

  1. سلام من مجری مراسم هستم چند تا سوال ازتون داشتم:اولا کدوم سوتی من زشت بود که تو وبلاگتون گفتید:من به دانشجوها گفتم سریال روی شما اثری می ذاره که نمیفهمید و ایم به خاطر ساده دلی من بود که فکر نمی کردم جماعت دانشجو انقدر روی فهم خودشون حساسند واما در مورد سریال هنوز هم روی حرفمون هستیم اگر مشکلی دارید حاضرم دلایل متقتی رو بگم ممنون از نقد منصفانه تون!!!!!!!!!!!!!!

    Comment by عادلی حریر — December 7, 2008 @ 2:49 pm

  2. عزیزم مجری جان اول غلط املاییتو درست کن بعد راجع به فهم بقیه نظر بده!!!!!!!!!!

    Comment by حالا — February 10, 2010 @ 2:00 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

