من مكتوب

December 2, 2008

fairness

امروز یه اتفاقی افتاد که قلبم داشت می اومد توی دهنم . وسط کلاس از استاد پرسیدم که استاد چرا جواب فلان تساوی رو نوشتین بی نهایت و انتظار داشتم استاد خیلی متین و منطقی بیاد و ازم بپرسه که کدوم قسمت رو نفهمیدم و برام توضیح بده ولی از بد روزگار استاد اون قدر شدید بهم حمله کرد و دانش ام رو در مورد پخش بار رو به چالش کشید که وسط کلاس داشتم از شدت داغ شدن می ترکیدم . استاد ازم پرسید که چطوری ترانسفورمر رو مدل می کنن و من هم اصلا نمی دونستم منظورش چیه . اونقدر جوابم بی ربط بود که استاد رو بهم کرد و گفت اصلا “پخش بار” رو می فهمی. فهمیدن پخش بار برای یه مهندس قدرت مثل آب خوردنه ولی این طرز جواب دادنش یه استرسی رو به من منتقل کرد که تا چند دقیقه شوک زده بودم . اونقدر رفتار استاد با هام خشن بود که خودش هم دلش به رحم اومد و دیگه گیر بهم نداد . آخرش هم سئوالم رو جواب نداد و من رو گیج گیج اون وسط رها کرد . من توی اون گیرواگیر به نگاه های تحقیر آمیز دیگران به خودم فکر میکردم . نگاه کسائی که به اندازه من “قدرت” رو نمی فهمن ولی اون لحظه احساسشون این بود که من ضعیف ترین فرد اون مجموعه هستم

از این جا به بعد رو با این فرض می نویسم که یه روزی استادم “دکتر حسن منصف” می یاد و این نوشته ام رو میخونه و امیدوارم حرفای اینجام که در واقع حرفهای یه شاگرد دل شکسته است روش اثر بذاره و دیگه کسی از شاگرداش رو این طوری توی کلاس مورد مضحکه قرار نده

دکتر درسته که شاید یه سئوالی در ابتدا خیلی ساده و ابتدایی به نظر بیاد ولی الزامی وجود نداره که از یه ذهن ساده و ابتدایی بیرون اومده باشه . مسلما کسی که الان داره کارشناسی ارشد میخونه تو دانشگاه تهران , مسلما یه بهره حداقلی از هوش و ذکاوت برده و مسلما به اندازه ای درس رو فهمیده که بتونه از سد بلند کنکور عبور کنه . به چالش کشیدن دانشجو و به زیر سئوال بردن تمام دانش اش یه عمل حرفه ای نیست و خلاف شان استادی یه . وظیفه استاد اینه که وقتی در معرض یه سئوال قرار می گیره سئوال رو جواب بده نه سئوال پرسنده رو  مورد مواخذه قرار بده . به هر حال شاید رفتارتون اون لحظه به خودتون یه انرژی مثبت داده باشه ولی چنان روحیه دانشجوتون رو تخریب کرده که شاید به این راحتی نتونه ریکاور کنه خودش رو . به هر حال دوست نداشتم این حس بد رو نسبت بهتون داشته باشم ولی بعد اون ماجرا دارم

امیدوارم دوباره رابطه مون خوب بشه و شما هم همون طوری که من براتون احترام قائلم برای من و بقیه دانشجو هاتون احترام قائل باشید و این قدر راحت جلوی جمع تخریبشون نکنید

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

